ILMU UNTUK MENDAMAIKAN SUAMI ISTERI

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Saudara-saudari jika kita mempunyai masalah dalam suami isteri maka anda sepatutnya bertenang dan bertanya kepada diri anda dimana silap kita. Kebiasaanya perbalahan antara suami isteri bermula dengan mulut. Pernah saya katakan di dalam tulisan yang lebih bahawa lidah atau mulut merupakan satu senjata yang paling ampuh dan paling tajam didunia.

Orang-orang tua pernah berkata pasal mulut badan binasa oleh itu kawalah percakapan kita dan jangan membiasakan mengeluarkan kata-kata yang tidak elok. Kawal perasaan marah kita dan berlawan kata diantara satu sama lain. Paling elok jika berlaku berbalahan yang biasa saya akan berdiam diri tanpa mengeluarkan sepatah perkataan dan tetapi didalam hati saya membaca doa sulaiman yaitu innahu sulaiman ….. berulang-ulang. Tujuannya supaya syaitan tidak masuk didalam hati saya dan tidak membalas hujah orang yang marah pada kita. Dalam keadaan diam lagi angkat kaki dan keluarlah daripada tempat dimana kita dimarahi atau tempat berlaku perbalahan.

Jika anda berdiam diri semasa orang memarahi kita sebenarnya orang yang memarahi kita tadi itu akan merasa tidak puas hati kerana kita hanya mendiamkan diri. Sebenarnya kita telah menang dalam sebuah perbalahan itu. Dan rahsia yang lain ialah apa yang dikatakan orang yang memarahi kita itu akan kena pada dirinya kembali seperti cermin ianya akan membalas kepada dirinya sendiri.

Antara manusia yang sangat yang merbahaya ialah orang yang pendiam. Kerana orang yang pendiam ini dikurniakan banyak kelebihan daripada orang yang suka berkata-kata. Selain itu orang pendiam ini mudah apabila ia memohon isyallah akan dikurniakan. Oleh itu para isteri berhati-hatilah dengan suami yang pendiam ditakuti anda tidak akan mencium syurga sebab kadang-kadang orang yang pendiam ini akan memohon terus kepada allah swt. Jika ia sakit hati maka ia akan memohon kepada allah swt apa yang telah diperlakukan kepada dirinya akan mengenaikan orang yang menyakit hatinya.

Berbalik kepada ilmu Untuk mendamai suami isteri saya telah memberi anda sebuah ayat kemudian ditulis dan ambil gambar suami/isteri dan letakanlah dan ditaman dibawah pokok yang lebat buahnya. Isyallah suami/isteri itu akan damai dan berkasih sayang antara satu sama lain. Ilmu ini juga sesuai diguna pakai jika anda mempunyai isteri melebihi 1 atas tujuan untuk berdamai diantara satu sama lain.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

3 Responses to ILMU UNTUK MENDAMAIKAN SUAMI ISTERI

  1. aisya says:

    Saya ingin ayat dan cara yang membolehkan suami saya kembali kepada saya… kerana suami saya telah menceraikan saya dengan talak 1… saya tak mahui kehilangan dia.. tolonglah bantui saya..

Tinggalkan Jawapan

