MASALAH IKLAN MASYARAKAT GOOGLE

Assalamualikum dan salam sejahtera,
Untuk pengetahuan umum sebenarnya saya memang seorang buta computer dan memang saya mengaku bahawa sayaini bukanlah sepandai anda yang tahu banyak tentang membuat blog ataupun membuat website cuma saya mencuba dan terus mencuba supaya blog ataupun website kelihatan menarik walaupun saya akui bahawanya blog ataupun website saya memanglah tidak berapa baik jika dibandingkan dengan laman web ataupun blog orang yang berkemahiran.
Baru-baru ini saya amat merasa terharu bahawanya ada daripada pelanggan ataupun pelayar blog saya menyatakan bahawa blog saya telah pun atapun setaraf dengan seorang penulis blog yang terkenal yang ada di malaysia ini. Untuk pengetahuan semua sebenarnya saya ini tidak mempunyai komputer dan semua kerja-kerja yang saya lakukan samada u
ntuk menulis blog ataupun membukae-book pengasih saya gunakan perkhidmatan di pusat cyber-cyber cafe walaupun agak mahal tetapi saya amat selesa dengan kaedah ini dimana-mana sahaja saya boleh menulis blog, membuat e-book dan banyak lagi dan saya juga amat jarang berada dirumah. Saya suka pergi satu tempat ke satu tempat untuk melihat keadaan masyarakat dan jika boleh saya bantu insyallah saya akan bantu.
Baru-baru ini juga banyak orang bertanya bagaimana caranya dimana blog yang ditulis dalam bahasa malaysia boleh mengeluarkan iklan adsense tanpa ada iklan didalam blog saya keluar iklan masyarakat google ataupun lebih dikenali dengan Public Serive Ads . Dan ada individ
u-individu membayar saya untuk membuat blog-blog mereka dan meletakan blog mereka dengan iklan-iklan google tanpa mengeluarkan iklan masyarakat google ataupun lebih dikenali dengan Public Service Ads. Bukan sahaja ianya datang daripada malaysia malah banyak juga penulis-penulis blog yang di Indonesia dan Brunai
malahan ada juga penulis-penulis dari negara luar nusantara ataupun asia tengara bertanyakan kepada soalan yang sama bagaimana caranya. Ini mungkin ada setengah-setengah bahasa dimana pihak google tidak dapat mengenal pasti bahasanya maka apabila code telah dil
etakan didalam web mereka ataupun blog mereka maka akan terkeluarlah Iklan masyarakat google atapun Publis service Ads ataupun lebih dikenali dengan PSA
Apa yang saya dapat ini adalah daripadanya maka apa-apa pemberian olehnya kita perlulah bersyukur dan berikut adalah cara-caranya:
1. Mula-mula buat account google adsense anda di https://www.google.com/adsense/
2. Type dibrowser anda http://www.google.com/friendconnect/
3. Jika anda mempunyai web ataupun blog maka click sahaja pada add new site
4. Kemudian masukan website name, website ur
l dan website language anda

5. Setelah itu click pada configure adsense unit
6. create the html code

7. Copy code anda didalam website anda
Saya berharap apa yang ada seperti diatas boleh membantu anda yang sekian lama mencari untuk memcari rezeki di internet.
sekian terima kasih

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

